19 November, 2010

Day 01: A recent picture of you and 15 interesting facts about yourself.

Cabaran 01 bermula hari ini...

ok. seperti ape yg ade minda aku.. cabaran 01 ni sememang bertujuan untuk mengexposekan diri aku. ahaks. nevermind, aku suke n lantak la pe org nk kate. ;p
memula...kena bubuh gambar terkini. awal2 lg aku dh bubuh kt atas tue.. itu memang aku pada hari ini. pukul 12 lebih tadi aku amik gambar ni. fresh from oven katenye. kena buat gaya gitu yang tuan-tuan puan-puan sekalian. sebabnya..aku sememangnye comel..klu dulu aku terlalu la kurus tp skrg dh agak berisi sket, sedap sket mate memandang n skrg nie dh bertambah comel klu nk dibandingkan dulu..oh please....ini betul2 puji diri sendri @ lebih kurang angkat bakul sendri..huhuu...

seterusnya,cabaran yg perlu aku buat adalah 15 fakta menarik tentang diri sendiri. sekali lagi...memang mengagumkan la tugasan ni. ihiks..mane x nye 15 tue, byk tau...

1. ok. tetiba aku rasa kelu n xtau nak tulis pe pasal diri aku nie @ fakta yang up kan diri sendiri. (see..terserlah bhw aku nie seorang yang pemalu)

2. part mkn nie, nk kate aku nie memilih sgt, xjugak...aku mkn je tp ade yg aku tak makan cam kerdas, jering, ikan sungai, ikan air tawar, cencaluk, ikan keli, itik, arnab, buntut ayam, organ dalaman lembu n seumpama cam lenbu dan beberapa senarai lain aku sendri pun x ingat sgt..hehehe..

3. aku belum kawen lagi. part kawen nie, aku xtau la bile nak jd isteri org sebab calon pun lom ade lg.huhuhu..(leh caye ke statement nie?) ..myb 2/3 tahun lg kot..(confident je 2/3 tahun lg)

4. aku ada 2 adik lelaki dan 1 adik perempuan. aku anak sulung, yg n0.2 lelaki (dh keje), no.3 perempuan (masih blaja kt UKM, dh betunang pn n tahun depan kawen la), last no.4 lelaki(masih blaja tingkatan 6 bwh).see..sangat balance kan, siap seling seli lg..(nk tau petua kene la tanye my parent..huhuhu)

5. aku nie nak kate darah kacukan pun  x gak..just  jawa (on my dad) + minangkabau (on my mom). kamus jawa n minangkabau aku xla marvelous sgt. yang aku tau pun basic je..klu g umah makcik2 n pakcik2 aku, bile ditanye aku senyum je, sbb xphm sgt ape yg diorang tanye..hehehe...

6. Yang ini memang fakta yg betul,huhu..dulu berat badan aku mase blaja kt perak adalah 38kg...kurus kan dan x pernah mencecah 40 kg pun, paling byk naik pun 39kg je..tue pun klu musim cuti semester or musim raye..tapi sejak blaja kt shah alam berat bdn aku semakin naik, agak mendadak gak, dlm 44.3kg..dasyat gile naik..mase nie aku asyik mkn lewat mlm n hari2 minum susu..skrg nie dh masuk keje pun, nafsu mkn melampau2..berat badan aku xpenah turun ke 40kg sejak itu...harapan aku klu leh nak turun kan berat badan ke 42kg...tapi boleh ke??? (haish..lepas nie leh wat entry cabaran menurunkan berat badan..hehe)

7. eh, aku nak sambung balik pasal makanan? klu kt kedai mkn, aku suka mkn mee goreng mamak, char kue tiaw, nasi paprik n nasi ayam kunyit(paling favorite)+telur dadar.terliur lak rasenye...(kolestrol byk tue, camner nk turunkan berat badan nie, haish..).klu minum lak aku suke minum carrot susu, klu dh xtau nk minum pe sgt, aku order teh o ais xpun teh o ais limau je, xpun air kosong je(da de ciri2 leh turunkan berat bdn)..hehehehe..

8. aku study Sains komputer mase diploma, degree pun same..ikutkan mase degree nk amek lain tp alih2 aku pilih sains komputer gak...huhuhu...skrg nie keje kt pun berkaitan ngan komputer...terase bosan lak ngan hidup nie...buat perkara same je..maksud aku asyik2 development sistem je.. ihiks.

9. aku nie peminat haiwan berbulu, nk tau aku haiwan belaan aku pe..hehehe... kucing la..awal tahun hari tu boss aku ade bg aku kucing..aku amek pun sebab kucing jantan belaan aku tue dh menghilangkan diri entah kemana..puas aku cari tp tetap x jumpe gak..sedih sekejap..tp terhibur bile dpt kucing baru..name dia brown sebab warnanye coklat belang2..comel sgt..minggu lepas dia dh berak, de 5 ekor..byk giler..tp sekor mati tinggal la 4 ekor..

10. aku tak brape suka ngan keje aku skrg nie..xtau la nape..mungkin sebab aku dh bosan ngan benda yg berulang2. ha! lg 1, keje aku nie xtetap, mungkin slah 1 sebab aku xsuke ngan keje aku..hehehe..xleh terima langsung alasan aku nie...actually klu ikutkan sume org xsuke keje..klu boleh nak bersenang lenang je..hehehe..hampeh punye staff,malang dpt staff cam nie..hehehe..

11. aku ni adalah agak senang nak demam. cite part demam nie, aku teringat mase form5 kene demam teruk, time nk oral BM..sepatutnye aku adalah org yg terkene pd hari pertam tp disebabkan demam teruk name aku di letak ke hari lain slp aku sihat...aku kene oral hari ke 3. time tue pun xbrape sihat..mase nk spm pun same..aku xbrape sihat..asal mlm je aku demam..mungkin sbb takut nk amek pekse kot.hehehe..

12. weh...apa lagi nak tulis ni... hmmm...idea datangla...ha! cite pasal saiz kasut bole tak? err, ok..aku pakai kasut saiz 5. kadang2 saiz 6.aku beli je kasut yg aku rase sesuai ngan aku..kt mane2 pun boleh.asalkan selesa...huhu..

13. cecita aku adalah nk jadi kaya @ dapatkan duit yg banyak...materialistik kan...tp cam mane nk dptkan duit yg byk...mungkin leh wat business kot..hehehe..business pe erk,nnt la aku pikir kan..

14. oh...satu lagi fakta menarik. aku adalah part-time guru tuisyen.aku start keje sblm aku dpt keje kontrak yg sekarang nie....mengajar matematik tuk budak sek rendah n menengah..cam xcaye je..aku leh mengajar..yang paling best kan bile de student aku yg dpt A dlm matematik, rase cam berbaloi gile ngan ape yg aku ajar kat diaorg walaupun benda tue kecik je nilai nye......

15. Akhirnye sampai gak no.15 nie..percaya atau tidak...umur aku adalah 26 tahun. OMG! giler ah...lagi 4 tahun aku nak 30-an. tapi kan...aku masih lg tak pelik kenapa org kata org pompuan sensitip tentang umur? pada aku biasa je. org tanya...aku jawab je aku 26. ape ade hal. it's just about a number, kan??huhu...

hoooreeeyy!!!! siap sudah tugasan 01. hahahaha...giler ah. esok korang kena layan lagi tugasan 02 aku. again...aku akan mengekspresikan diri sekali lagi. kalau rasa tak nak muntah darah layan edisi up diri sendiri ni, takyah la teruskan pembacaan korang ye. daa~

p/s: thanks for sape2 yg bace blog aku nie...hehehe..

2 Tak Puas Hati ke?:

Achik.eDee said...

dh penat komen kt blog linda tadi, mls la nk komen lbh2 kt blog ko hahahaha.. :p

iEnA said...

huhuhu...xyah la komen byk2 sgt...sket2 sudah.

Post a Comment


Template by:

Free Blog Templates